sobota, 12 maja 2018

"Recepta" Fischera (2)




Grafika ze strony Saatchi Art




Prezentowana partia jest wyjątkowa w twórczości Fischera. Jest jedyna , którą przegrał on walcząc przeciwko wariantowi Smoka i to w dodatku mając za przeciwnika bardzo przeciętnego szachistę..

Jak słusznie zauważa E.Mednis w książce "Kak pobieżdali Fischera" , Fischer z takich czy innych powodów został w tej partii po prostu ograny.

Czy nie docenił mało znanego szachistę, czy tez były inne powody- możemy się tylko domyślać.
W sumie Fischer przegrał niewiele partii.
Rzadko tez miał tak niewiele do powiedzenia.

W uwagach do partii wykorzystałem fragmenty komentarzy E. Mednisa pochodzące ze wspomnianej książki.




Poz.po 16...He5!!

Fischer-Munoz


Okazuje się , że wszelkie "recepty" bywają zawodne. Decyduje praktyka.











2 komentarze:

  1. Wpis niby nie na temat, bo w tym miejscu o - aktualnych - MP w szachach nic nie ma... Ale gdzie mam pisać? Chciałbym zauważyć, że w obu turniejach - tak męskim, jak i żeńskim - dzieje się wiele superciekawego. A najciekawsze jest to, że każdej szachistce i szachiście, którzy grają o tytuł najlepszych w Polsce, przytrafiło się (i to niejeden raz) "coś przeskoczyć" (debiut - Wojtaszek z Miśtą; grę środkową - Monika z Klaudią; końcówkę - Bartosz z Krasenkowem). No i jak oceniacie poziom obu - kończących się - finałów?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko kiedy piszę na temat aktualnych turniejów.Mam inny profil. Oczywiście oglądałem partie. Brak mi komentarzy Krzysia Jopka.

    OdpowiedzUsuń